Wonderbaarlijk om te zien hoeveel vooruitgang leerlingen kunnen boeken

Posted · Add Comment

Stress, proefwerken, te weinig gedaan en je mobiel blijft trillen, heel herkenbaar voor bijna elke leerling anno 2016.

Ook ik heb al deze typische problemen op de middelbare school meegemaakt, mijn naam is Rogier Simons, ik ben 20 jaar, en tweedejaars student aan de Universiteit van Leiden. Ik ondersteun bij Studiehonk leerlingen bij bèta vakken en klassieke en moderne talen en verder begeleid ik waar nodig.

Er is niets mooier dan het overdragen van de stof aan een leerling

Op de middelbare school merkte ik dat bijles geven iets voor mij was, als jij de stof begrijpt van een bepaald vak of onderwerp, is er niets mooier dan het overdragen van de stof aan een leerling die het minder goed begrijpt. Het is wonderbaarlijk om te zien hoeveel vooruitgang leerlingen kunnen boeken als op de juiste manier, de stof persoonlijk wordt uitgelegd, het gaat niet puur om de inhoud en de hoeveelheid van de stof, de truc zit hem in de aanpak. Ik ben er dan ook van overtuigd, na vier jaar ervaring met bijles geven, dat met de open houding van de studiebegeleider, de leerling zich meer op zijn gemak voelt en zodoende niet schroomt vragen te stellen.

Studiehonk heeft een open en positieve houding voor haar leerlingen, dit zorgt voor een aangename werksfeer

Persoonlijk houd ik er dan ook van om net zo lang door te gaan totdat de stof duidelijk is, voorbeelden met voorwerpen en attributen, naar buiten lopen om het in praktijk te laten zien, en krijtborden vol met tekeningen en uitwerkingen maken de stof net even wat leuker dan die maandag ochtend eerste uur in zo’n suf lokaal. Studiehonk heeft een open en positieve houding voor haar leerlingen, dit zorgt voor een aangename werksfeer voor de leerlingen, met veel plezier werk ik dan ook naast mijn studie 2 dagen per week bij Studiehonk.

Studiehonk ondersteuning leerlingen